Пн. Окт 7th, 2024

26 шілдеде Парижде XXXIII жазғы Олимпиада ойындарының ресми ашылу салтанаты өтті.

Ұйымдастырушылар бұл салтанатты батылдығы мен әсемдігімен теңдесі жоқ деп мәлімдеме жасаған еді. Ол үшін Парижде стадиондағы классикалық іс — шаралардан бас тарту туралы шешім қабылданды және тарихта алғаш рет шоу стадионда емес, мегаполистің басты су артериясы Сена өзенінде өтті.

Атақты театр экспериментаторы Том Джолли режиссерлік еткен шоуда Францияның маңызды тарихи оқиғалары, оның дәстүрлері мен мәдениеті атап өтілді. Шеру кезінде Сенада 10500 спортшылармен бірге 100-ге жуық қайық жүзіп өтті.

Қаңтар айында БАҚ өкілдері алдында Джолли опера немесе рэп болсын, елдің мәдениетінің әралуандығын көрсеткісі келетінін және осылайша елдің әртүрлі мәдени бірегейлігін қалыптастыратын барлық бөліктерді біріктіргісі келетінін атап өтті.

Париждегі шоу ең батыл және эксперименталды ғана емес, сонымен қатар көрермендер саны бойынша ең ауқымды және орналасқан жері бойынша ең үлкен болды. Шоудың тағы ерекшелігі ең экологиялық және ең көп талқыланған. Ойынның ашылу салтанаты ешкімді бей-жай қалдырмағанын атап өтуге болады. Әлеуметтік желілер мен бұқаралық ақпарат құралдарында бір эпизодқа  дау туындап, Tribune Орталық Азия жарнама қауымдастығының сайты жалпы рәсім туралы мамандардың пікірін білуге шешім қабылдады.

Қанат Сахариянов, «Atameken Business» медиа холдингінің бас директоры

Бүкіл Парижді Олимпиада ойындарының ашылу сахнасына айналдыру, белгісіз кейіпкердің жүгірісі арқылы Франция тарихын көрсету — данышпандылық!

Енді Олимпиада ойындарының ашылу салтанаттары дәстүрлі Олимпиада стадионынан тыс жерде өткізілуі мүмкін, бұл оларды көпшілікке қол жетімді етеді. ХОК Олимпиада хартиясының 54.1-бабына тиісті түзетулер енгізді. Бұл шара осындай іс-шараларды ұйымдастыруда инновациялық идеялардың жаңа дәуірін ашады.

Парижде 300 000-нан астам көрерменге барлық қойылымдарды өз көзімен көруге мүмкіндік берді. Сонымен қатар, Мемлекеттер шеруінің өзі Сена бойымен алты шақырымға созылып, бұл хабар таратушының хостына үлкен сынақ болды.

Париждегі ашылу салтанаты, барлық Олимпиада ойындары сияқты, Olympic Broadcasting Services (OBS) таратады.

Телевидениеде жұмыс атқарғандықтан, мен қанша камера, қаншама ТВ станцияларындағы адамдар қатысатыныны және де мұның бәрі қалай бір ТВ орталығына түсетінін елестете алмаймын ?!

Браво! Браво!

Сена бойында көрермендер салтанатты әртүрлі нүктелерден тамашалау үшін 80 алып экран орнатылды.

OBS рәсімді түсіру үшін 120 камераны пайдаланды (Токиодағы Олимпиададан  үш есе көп).

OBS ерекше хабар тарату үшін 400 қызметкер жұмылдырды. Олар рәсімнің әртүрлі перспективаларын қамтамасыз ету үшін 200 смартфон, сегіз дрон, үш тікұшақ және төрт тұрақтандырылған қайықты пайдаланды.

Әрбір Франция тұрғыны үшін Олимпиадаға байланысты эмоцияларды сезінуі мақсатында «Клуб 2024» деп аталатын 140 мамандандырылған жер трансляция көрсету ұйымдастырылды. Айтпақшы, бұл аймақтардағы бағдарлама үлкен экрандардағы жарыстардың тікелей эфирлерін ғана емес, сонымен қатар спорттық және мәдени іс-шараларды, спортшылармен және медаль иелерімен сөйлесу мүмкіндігін де қамтиды.

Бұрын-соңды болмаған қауіпсіздік шаралары

Ашылу салтанаты кезінде Париждің орталығындағы Сена өзенінің екі жағалауында полиция бақылау бекеттерімен және металл қоршаулармен қоршалған қауіпсіздік периметрі салынды. Жалпы, Франция Олимпиада ойындарының қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін ауқымды операция жасалды. 30 мыңнан астам полиция қызметкері, 20 мың күзетші және 10 мың әскери қызметші жұмылдырылды.

Евгений Костылев, GForce агенттігінің Executive Creative Director, DASM холдингінің Chief Creative Officer

— Барлығы олимпиаданың ашылуының белгілі бір форматына үйреніп қалған, шоудың тек стадионда өтуі, командалардың ұзақ және жалықтыратын шеруі, шенеуніктердің жалықтыратын сөздері мен алаудың жануы және отшашу. Және бұл қайталанып отырды. Біз бірінен соң бірі не болатынын және шаблонды болатынын білдік. Олимпиадалар арасындағы бәсекелестік тек 3D маппингті қолдану, жарты сағаттық отшашуды немесе Бин мырзамен бірге сахнаны қолдану сияқты шағын ерекшеліктерден тұрды.

Париждің ашылу салтанатынын режиссері Тома Джолли керемет шығармашылық батылдық танытты, ешкім күтпеген нәрсені жасап,бұл тарихта мәңгі қалады және ережені өзгертеді. Ол бүкіл қаланы стадионға айналдырып, өзенді сахнаға айналдырды. Командалардың шеру кезінде экраннан алыстай алмадыңыз, өйткені ол қызықты көріністермен жалғасып отырды және де «әрі қарай не болады?» деген оймен қызықтырды. Ол бұл шоу басынан аяғына дейін баурап алып, тіпті Олимпиада алауының жағылуын болжау мүмкін емес еді. Дегенмен, ол жерде әлі де ойлануға болатын сияқты. Бұл көріністердің өзі  стиль, дизайн, қайталанбас көркемдік директивалар, Луи Виттонның костюмдері, декорациялар, сурет пен дыбыстың үйлесімділігі, бәрі керемет ойластырылған, жасалып, өндірілген.

Мен үшін бұл ең үлкен, ерекше, креативті және стильді рәсім, мен қуаныштымын. Үйреншікті міндетті іс-шара нағыз заманауи шоуға айналды, оны жіберіп алмау керек.

Мен тіпті біздің дизайнерлеріміз бен арт-директорларымыздан жіберіп алған болса, жазбаның ашылуын міндетті түрде көруді сұрадым, өйткені онда көп нәрсені үйренуге, қарап шығуға, жұмыс үшін сақтауға болатын пайдалы болуы мүмкін.

Француздар, әдетте, қазіргі заманғы өнердегі, музыкадағы және арт-дирекшнде трендтердің ойластырушалары. Олардан үйрену керек. Бірақ, әдеттегідей, барлық батыл және жаңа нәрселер қоғамның бір бөлігі қолдампйды. Және бұл қалыпты жағдай. Ұйымдастырушылар бейбітшілік, теңдік және толеранттылық туралы мәлімдеме жасағысы келді, бірақ мұның бәрі батыс еуропа мәдениетінің тым радикалды көрінісінде ұсынылған болуы мүмкін. Бұл тұжырыммен барлық елдер бөліспейді. Ал Олимпиада-бұл бүкіл планета үшін мереке, сондықтан оны басқа менталитеті бар адамдардың сезімдеріне зиян келтірмеу үшін ескеру керек, бұл пікірді құрметтеу керек, қандай да бір келісімге келу керек.

Мен әрқашан форма мен мазмұнды бөлуге тырысамын. Формада сіз әдемі нәрсе таба аласыз, ал мазмұны сұрақтар тудырады. Және керісінше. Егер Олимпиаданың ашылу формасы сөзсіз өнер шедеврі, game changer және барлық келесі олимпиадаларға арналған эталон болса, онда мазмұны туралы дауласуға болады. Менің ұлым айтқандай, үстелдегі» смурф » немесе көпірдегі подиум мүшелері шоу формасы, көркемдік режиссура, стиль және эффект тұрғысынан әдемі болуы мүмкін, бірақ мазмұнға қатысты сұрақтар туғызады.

Бірақ бұл даулар Олимпиаданың ашылуының қаншалықты әсерлі және вирустық болғанын дәлелдейді, бұл көптеген жылдар ішінде алғаш рет бүкіл әлем бұл туралы айтты.

Егор Кузеняткин, Aitys Advertising креативті дизайнері (Vostok Group холдингіне кіреді)

Олимпиада ойындарының ашылуы, әрине, көп шу шығарды. Жеке өзім, креативті дизайнер және семиотиканы зерттеуші ретінде ашылу салтанатының өзін де, оның дайындығын да көру өте қызықты болды. Өйткені, Art Deco айналасында салынған брендинг (бұл елде пайда болған стиль) және жалпы Олимпиада-Марианна логотипі революцияның басты символының бет – бейнесі болып табылады. Сонымен қатар, қандай да бір жолмен революция ашылуда жалғасты: біз француздардың тарихи тәжірибені сатиралық призма арқылы қалай қайта елестете алатынын көрдік, сонымен қатар Францияны бүгінгідей етіп жасайтындарға құрмет көрсете алдық.

Рас, сәтсіз түрде, әрине, жаңалықты талқылауға жаңа сезімталдық әсер етті, және біз осындай алаңдатарлық уақытта ауыр триггерлерге түсуге болатынын тағы да көрдік, бұл, мысалы, Қазақстан үшін өте өзекті. Әрине, «Сырлы кешкі ас» оммаж көп талқыланды. Екінші жағынан, оны кім жасамады? Бұл сопранодан Симпсонға дейінгі барлық фильмдер мен сериалдарда ашылған жарқын поп-мәдени символ. Бірақ дәл осындай қоғам үшін тұрақсыз уақытта жұртшылық осал бола бастайды, бұл біздің жарнама нарығымызға да тікелей әсер етеді, өйткені бүгінде стратегиялар әртүрлі белгілер мен түсіндірулерге мұқият және сезімтал болуы керек.

Бірақ бұл рәсімнің өзі үшін қиындық тудырмады – сандарға сәйкес, ол Лондонда ашылғаннан кейін ең көп қаралғандардың біріне айналды, бұл менің ойымша, ковидтен кейінгі уақыттағы жетістік болды. Мысалы, NBC өткен ойындардан бері рекордтық жарнамалық кірістерді көрсетті, онда көпұлтты компаниялар жарнамаланды, ал Токио ойындары «қаржылық» сәтті болмады, өйткені жарнамада негізінен жергілікті компаниялар айналымға түсті. Жалпы, бұл жаңалық luxury fashion үшін де сәтті болды, атап айтқанда LVMH үшін, өйткені барлық атақты адамдар Dior киген, ал француз спортшылары Berlutiдің костюмдерін киген. Осыған байланысты Франция сөзсіз жоғары болды.

Ашылу орны да қызықты-рәсім алғаш рет  спорт стадионында емес, Сена бойында өткізілді. Бұл, біріншіден, шоу тұрғысынан қызықты, екіншіден, арзанырақ-олимпиаданы өткізгеннен кейін бірден бос болатын спорттық инфрақұрылымды салуға көп ақша жұмсалатыны ешкімге құпия емес. Сонымен қатар, біз жеңіл шоуды, Париждің әдемі көріністерін және оның басты символы – Эйфель мұнарасын тамашалай отырып, отшашусыз рәсімді қалай өткізуге болатынын көрдік.

Менің ойымша, 2024 жылғы Жазғы Олимпиада ойындарының ашылу салтанаты өте француздық болды – бұл китчи, жарқын, еріксіз және арандатушылық болды. Жалпы, бәрі ойлағандай.

Айтпақшы, Париждегі Олимпиада ойырндарының бюджеті 11 миллиард еуроны құрады, Олимпиаданың ашылу салтанатының құны 122 миллион еуроға бағаланды. Рәсімнің теледидарлық көрсетілімін әлемнің түкпір-түкпірінен шамамен 1,5 миллиард адам бақылап отырды. Қазақстанда оны 692 мың көрермен тамашалады.


Дереккөз: Tribune.kz